اختر فیزیک – کیهان شناسی
 
فیزیک - دبیرستان زنده یاد مهندس مهدی صافی دستجردی
آخرین اطلاعات و مقالات مربوط به فیزیک- نمونه سؤالات و پاسخ آنان

 

اختر فیزیک - کیهان شناسی

چون بخش زیادی از علایق دانش آموزان دبیرستانی به فیزیک به خاطر علاقه آنها به نجوم هست، این هفته سعی می‌کنیم این بخش از فیزیک را بیشتر بررسی کنیم.

فیزیکدان های حرفه ای به حفظ کردن اسم صورتهای فلکی و نقشه آسمان شب و تاریخ پدیده های نجومی اکتفا نکردند. در اصل این چیزها که جزء فعالیتهای نجوم آماتوری محسوب می‌شوند، در ادامه در دو شاخه بزرگ از فیزیک که اختر فیزیک و کیهانشناسی هستند دنبال می‌شوند. سر و کار اختر فیزیک دان ها بیشتر با ستارگان، تحول آنها، رصد های دقیق تر، اندازه گیریهای بیشتر و کشف و رصد اجرام آسمانی جدید و بررسی رفتار آنها است. اختر فیزیک بیشتر به تجربه نزدیک است تا تئوری. به طور مثال شاخه ای از اختر فیزیک تجربی، بررسی تشعشعات باانرژی بالا اجرام آسمانی و ستاره های مختلف است.

 

در کیهانشناسی بیشتر سر و کار با کل دنیا کل کیهان است! دنیا از کجا آمده؟ به کجا می‌رود؟ تحول کیهان به چه صورتی است؟ سؤالاتی هستند که در کیهانشناسی مطرح می‌شوند. به همین دلیل امروزه کیهانشناسی رفته رفته به شناخت ذرات بنیادی و فیزیک ذرات که بعداً راجع به آن صحبت خواهیم کرد نزدیک تر می‌شود.

 

بخش اعظم کیهانشناسی مطالعات تئوریک هست البته گاهاً آزمایشها و اندازه گیریهایی برای بررسی صحت مدلهای ارائه شده انجام می‌شود. کیهانشناسی با بخشهایی از فیزیک مثل نسبیت، گرانش در ارتباط مستقیم است.

 

در دانشگاههای ایران این گرایشها از فیزیک تا مقطع دکترا دنبال می‌شوند. همچنین به اتمام رسیدن دو پروژه رصدخانه ملی و رصدخانه تابش کیهانی البرز ( وابسته به دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی شریف ) می‌تواند در آینده به پیشرفت این بخش از فیزیک در ایران کمک شایانی کند.

 

 

یک مقدمه مفصل به کیهانشناسی

 

دانشگاه آلبرتا

 

یک سایت مفصل راجع به اخترشناسی

سایت اختر فیزیک ناسا


نظرات شما عزیزان:

علی
ساعت11:10---16 بهمن 1390
سلام عزیز اگه میخای بازدید وبلاگت افزایش پیدا کنه و با هم تبادل لینک داشته باشیم منو با عنوان آموزش حرفه ای کامپیوتر و آدرس http://www.pcamoozesh.com لینک کن بعد به سایت من بیا و مشخصات وبلاگتو تو قسمت تبادل لینک هوشمند بنویس تا وبلاگت تو سایت من لینک بشه.آدرس سایت دقیقا باید همینی باشه که نوشتم وگرنه لینک نمیشی گلم.

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







           
برچسب:, ::
مهران

درباره وبلاگ


عادت ها در آغاز همچون رشته ای نازک و نا مر‌یی هستند اما هر بار که عملی را تکرار می کنیم رشته ای بر رشته ی قبلی تنیده می شود تا سرانجام مانند طنابی ضخیم و چاره ناپذیر بر دست و پای افکار و اعمال ما می پیچد ... بد عادت نشویم ...
آخرین مطالب
نويسندگان
پیوندهای روزانه
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان فیزیک - دبیرستان زنده یاد مهندس مهدی صافی دستجردی و آدرس safischoolfizik.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 7
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 8
بازدید ماه : 7
بازدید کل : 167796
تعداد مطالب : 62
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1